Monday, August 31, 2009

# TOMEI vs POH KONG

Earlier entry kn aku ade citer aku & En. Tunang g Sunway Piramid nak cari cincin kawen...saje je la cari awal cuz mane la tau lambat2 nnt harge naek plak kn....time tu plak sure duit maken kering kn....kat Sunway pun banyak gak choice kalo nk cari brg kemas ni....x silap aku la, ade Wah Chan, Diamond Platinum, Poh Kong, Tomei, Prima Gold...macam2 la...so byk la choice.... mule2 we all masuk la Tomei...pusing2 la kat dlm tu...lg pun org ramai....pastu aku pn tanye la SA kat Tomei ni kat mane cincin yellow gold utk wedding, pastu die ngan muke masam tunjuk la kat we all...pastu aku pn saje2 la tanye brape harge ade 1 cincin kat situ...skali lagi ngan muke masam die bgtau la 400 lebih camtu la...eee....nyampah giler tengok muke ah moi tu...die even x kuarkn pn cincin tu bg we all tgk btul2, try2 ke....pe, ingat org x de duit ke nk beli???? mmg la aku ngan en.Tunang x de la b'gaya cam org kaye tp jgn ingat org yg pakai cekai2 x de duit ek....siyes menyampah....pastu pandang muke kitorg pn cam nk x nk je...rase nk sound pn ade gak time tu....nk keje wat la care nk keje...pastu ntah2 sbb kitorg ni malay & nampak cam cikai giler kn...ye la, mane ade 1 bende pun kat badan kitorg ni branded....pas tanye 1 brg tu je aku trus la tarik En. Tunang kuar kedai tu...malas ar nk tgk2 lg...cam siot je wat muke masam2 kat customer camtu....bley blah ar....uish..marah btul ni...harusla marah kn...trase cam org pandang rendah plak kat kite kn.... pastu aku nekad nk gak cari Poh Kong....seingat aku la cam pnh nmpk kat bawah, dekat2 ngan Marakesh...haa...btul pn....masuk2 je terus ade SA dtg kat kitorg tanye ngan ramahnye "yes miss, u cari ape?" aku pn bgtau la nk cari wedding ring....trus die tunjuk kat kitorg area yg sepatutnye...camtu la...baru semangat ckit org nk beli....huhu....siap die bg try sume cincin yg aku tunjuk ngan jayenye....gud service....wlpn cincin yg aku b'kenan size agak la besar, dorg blh antar kilang & kecikkn lg...bagus2....pas dh decide which cincin yg aku nk, En.Tunang pn tanye la kat SA tu blh x we all nk tgk Platinum ring plak...trus die bawak kuar sume design yg ado...wlpn we all kate juz nk tgk2 je dulu...camtu la bagus....seb baek lari budget, kalo x mmg aku dh rembat utk En.Tunang...hehehe... so, kesimpulannye aku mmg x syorkn kat sape2 utk beli kat Tomei Sunway...wlpn maybe ah moi sorg tu je la yg x ok tp mmg beri kesan for the whole kedai hoke....basuh je la pekerja camtu...wat customer lari je....huhu.....

No comments:

Post a Comment